قیمت نوسازی کابین آسانسور

قیمت نوسازی کابین آسانسور

در روند تغییرات کابین آسانسور عوامل مختلفی در برآورد هزینه های نهایی مؤثر هستند. پروژه‌های مربوط به بازسازی و تجهیز کابین می‌تواند از نوع تعمیرات موتوری و یا تزیینات داخل کابین باشد.

اما هنگامی که تغییر کابین مدنظر است قیمت نوسازی کابین آسانسور برای کارفرمایان و صاحبان واحدهای ساختمانی اهمیت پیدا می کند.
گاهی مواقع به دلیل آسیب‌های فراوانی که در طی کاربرد زیاد آسانسور و استفاده نامناسب توسط اهالی ساختمان ایجاد شده، کار بازسازی سخت می‌شود.

مثلاً ممکن است پنل ها شکسته شده، آسیب‌های فیزیکی به صفحه‌کلید وارد شده، بخش هایی از کف پوش جدا شده و یا لامپ های روشنایی سوخته باشد.
به هرحال هنگامی‌که برای بازسازی کابین آسانسور تصمیم‌ می گیرید باید در مورد قیمت اجزای مختلف آن اطلاعات کافی داشته باشید. در روند محاسبه قیمت نوسازی کابین باید هزینه‌های دستمزد و نصب این قطعات را هم لحاظ کنید.

اقدامات مربوط به تغییر در کابین آسانسور

  • تعویض پوشش استیل کاری بدنه آسانسور
    تعویض بخشی از صفحه‌کلید یا تغییر کامل
    نصب پانل‌های استیل جدید
    نصب روکش بدنه آسانسور
    تعویض کف پوش کابین


تعویض چراغ‌های ال‌ای‌دی روشناییدر کنار این‌ها نوع متریال کاربردی برای بازسازی نقش مهمی در هزینه‌های نهایی دارد. معمولاً متریال مختلف با توجه به نوع و مدل و میزان مدرن بودن آسانسور تحت عنوان ام دی اف و فرمیکا برای تغییر کابین استفاده می‌شود که قیمت نهایی آن‌ها نسبت ‌به استیل کمتر است.
اگر تمایل دارید هزینه‌های کلی تعمیر کابین مقرون‌به‌صرفه‌تر باشد می‌توانید گزینه‌های فرمیکا و ام دی اف را انتخاب کنید.

ضرورت نوسازی کابین آسانسور

 قیمت نوسازی کابین آسانسور 

 

گذشته از مسئله تجهیز و بازسازی و تعمیرات فنی دوره‌ای موتور آسانسور که قطعا باید برای تامین ایمنی انجام شود، سیستم داخلی کابین هم ‌نیاز به بازبینی دارد.

بنابراین در این زمینه قیمت نوسازی کابین آسانسور بعد از انتخاب متریال موردنظر توسط افراد متخصص تخمین زده می‌شود.
به ‌هرحال نوع انتخاب شما و میزان توقعات‌ از تجهیزات نهایی در قیمت نوسازی کابین مؤثر خواهد بود.

چرا کابین آسانسور نیاز به بازسازی دارد؟

خیلی از مواقع همان‌طور که اشاره کردیم به دلیل استفاده نادرست اهالی ساختمان از آسانسور بخش‌هایی از آن دچار آسیب‌های جدی می‌شود در این شرایط تعمیرات اساسی کابین در جهت حفظ ایمنی کاملاً ضرورت دارد.

اما در موارد دیگر طراحی داخل کابین مربوط به خیلی سال گذشته بوده و ظاهر زشت و بی‌رنگ و روحی پیدا کرده یا بخش‌هایی از پوشش کف و استیل بدنه جدا شده یا آسیب‌دیده در چنین مواردی نیاز به تعویض کل کابین نیست بلکه ایجاد تغییراتی در بدنه و پوشش کف کابین با هزینه خیلی کمتر می‌تواند توقعات شما را در ایجاد ظاهر زیبا برآورده کند.
همان‌طور که می‌دانید آسانسور یکی از اولین ورودی‌های ساختمان است بنابراین چشم‌انداز ظاهری آن تاثیر زیادی در دیدگاه افرادی که به ساختمان وارد می‌شوند دارد.
این مسئله در مورد ساختمان‌های اداری و تجاری به‌ مراتب اهمیت بیشتری پیدا می‌کند چراکه در چنین موقعیت‌هایی کاربران و مشتریان بیشتر به ظواهر امر توجه دارند. از این ‌رو کارفرماها و متصدیان امور باید به‌طور دوره‌ای اقدام به نوسازی کابین آسانسور کنند تا ظاهر مدرن و شیک ساختمان یا برج تجاری همچنان پابرجا بماند.

بیشتر بخوانید: تغییر اجزای کابین آسانسور

چرا کابین آسانسور نیاز به بازسازی دارد؟

در این موقعیت‌ها به‌جای فکر کردن به تعویض کل کابین می‌توان بر نوسازی آن با هزینه‌های پایین‌تر تمرکز کرد در این شرایط قیمت نوسازی کابین آسانسور با توجه به تعداد قطعات و متریالی که نیاز دارد خیلی پایین‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر خواهد بود.
یکی از موارد مهم دیگر در برآورد قیمت نوسازی کابین آسانسور محل قرارگیری ساختمان است به‌عنوان نمونه بازسازی آسانسور در ساختمانی در برج لاکچری بالای شهر مسلماً خیلی بیشتر از تجهیز آسانسور در ساختمان ۵ طبقه‌ای معمولی است.

قیمت نوسازی کابین آسانسور با چه مواردی تعیین می شود؟

محاسبه قیمت نهایی بازسازی و تزئینات کابین تحت تاثیر میزان تعمیراتی که نیاز دارد متغیر است. برای نمونه انتخاب آینه ها و دیوارکوب ها و کفپوش های گران قیمت مسلما قیمت نهایی را بالا می برد. البته در این مورد همه چیز بستگی به سبک تغییر و میزان مدرن سازی آسانسور دارد.

مثلا در یک ساختمان یا برج تجاری شیک و لاکچری معقولانه نیست که لوازم جانبی کابین از نوع بی کیفیت و ارزان انتخاب شود.
اما در مواردی که هدف شما از بازسازی کابین آسانسور در ساختمان مسکونی شخصی تنها روبراه شدن و حفظ ظاهر تمیز و شکیل آن باشد می توانید با کمک متریال MDF در هزینه های نهایی صرفه جویی کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای