تغییر اجزای کابین آسانسور

تغییر اجزای کابین آسانسور

همان‌طور که بخش‌های مختلف یک ساختمان پس ‌از مدتی مستهلک می‌شود و نیاز به تعمیر پیدا می‌کند، آسانسورها هم هر از چند گاهی نیاز به نوسازی دارند. در صورتی که تغییر اجزای کابین آسانسور در موعدهای مشخص و به ‌طور مداوم انجام نشود مسلماً طول عمر آن کوتاه‌تر خواهد شد و ممکن است از لحاظ ایمنی هم مشکل پیدا کند.
تجهیزات به‌ کار رفته در آسانسور به دلیل کارکرد زیاد بعد از مدتی دچار فرسودگی می‌شود و باید هرچه سریع‌تر برای نوسازی آن اقدام کرد.

تغییر اجزای کابین آسانسور به چه صورتی انجام می شود؟

در تعمیر و بازسازی کابین آسانسور موارد مختلفی مورد بررسی قرار گرفته و در صورت نیاز تعویض می‌شود.
بدنه داخل کابین
آینه‌های استفاده‌ شده در کابین
پنل های سقف کابین
پنل های بدنه
کف‌پوش کابین

نوسازی کابین آسانسور چقدر هزینه می‌برد؟

قطعات به ‌کار رفته در بدنه کابین آسانسور بر اساس جنس و کیفیتی که دارند قیمت های مختلفی خواهند داشت. مسلماً به‌کارگیری قطعات خارجی و مرغوب قیمت را بالاتر برد اما در حال حاضر برخی از این قطعات در داخل کشور هم تولید می‌شوند که از کیفیت و استاندارد مناسبی برخوردار هستند. همان‌طور که مشاهده می‌کنید بخش‌های مختلف داخل کابین آسانسور از اجزای گوناگون تشکیل ‌شده برای نمونه پوشش داخلی، دستگیره ها، لامپ‌های روشنایی سقفی، شاسی کابین یا صفحه‌کلید و … هر کدام در رده قطعات فنی رنج قیمت‌های خاصی دارند که با توجه به نوع و برندشان نرخ گذاری می شود.

همان‌طور که حتما در آسانسورهای مختلف رؤیت کرده‌اید بدنه داخل کابین اغلب از جنس استیل، فرمیکا و ام دی اف است. اما در مواردی هم مالکان ساختمان‌های لوکس پوشش شیشه‌ای و آینه‌ای در کابین آسانسور به کار می برند که فضای داخل آسانسور را بسیار جذاب و دل‌نشین می‌کند.
از این‌رو با توجه به نوع اجناسی که برای بازسازی کابین آسانسور استفاده می‌شود هزینه‌ها بسیار متفاوت خواهد بود.

اهمیت تزئین و بازسازی کابین آسانسور

طراحی منحصربه‌فرد برای آسانسورهای هتل‌ها، مراکز خرید، فروشگاه‌ها و مجتمع‌های مسکونی این روزها یکی که از ملزومات اصلی زیباسازی ساختمان به ‌نظر می‌آید. آسانسور ورودی افراد به ساختمان هاست و در دیدگاه آن‌ها نسبت ‌به سبک معماری و دکوراسیون داخلی بسیار تاثیرگذار است. خیلی از آسانسورها از لحاظ ایمنی کیفیت بسیار بالایی دارند اما روی طراحی ظاهری آن‌ها خوب کار نشده و ظاهر دلچسبی ندارند.
به ‌هرحال در هر شرایطی می‌توان تغییرات اساسی در طراحی کابین آسانسور ایجاد کرد. دنیای مد همانند تکنولوژی پیشرفته آسانسورها به‌ سرعت درحال تغییر است. دنیای مدرن دید آدم ها را به طراحی‌های سابق و قدیمی خسته می‌کند و به نوعی نسبت به طراحی دکور آسانسور مشکل پسند می شوند.
از سوی دیگر تجهیزات و قطعات به‌ کار رفته در بدنه آسانسور طول عمر مشخصی دارند و پس ‌از مدتی نیاز به تعمیر و بازسازی خواهند داشت. رسیدگی ظاهری و فنی به آسانسور بهره‌وری آن را بالاتر می‌برد.

جنس کابین آسانسورها

کابین آسانسور اغلب از ورق گالوانیزه ساخته‌ می شود و اگر نصب و راه‌اندازی آن به ‌طور اصولی انجام‌ شده باشد، از لحاظ فنی و ساختار کلی مشکل پیدا نمی‌کند. تنها موردی که در آسانسورها نیاز به تغییر و بازسازی دارد کابین آسانسور است که با گذشت زمان دکور فرسوده آن نمای ساختمان را کهنه نشان می دهد.
با اینکه کابین آسانسور یکی از اجناس قیمتی و هزینه‌بر است اما در روند بازسازی می‌توانید با تغییر برخی قطعات با قیمتی اقتصادی جذابیت اساسی ایجاد کنید.

نوسازی آسانسور چه مزایایی دارد؟

درهنگام تغییر اجزای کابین آسانسور قطعات مستهلک تعویض می‌شود و این کار عمر تجهیزات را بالا می‌برد
بعد از فرآیند نوسازی کابین احساس امنیت افراد در آسانسور بیشتر می‌شود.
در پروسه بازسازی آسانسور در صورت تمایل می‌توانید امکانات تازه‌ای مانند لامپ‌های ال‌ای‌دی و سیستم برق اضطراری و ….به آن بیافزایید
در پروسه بازسازی برای انتخاب قطعات جدید مانند کف‌پوش ها و آینه‌ها و جنس بدنه حق انتخاب خواهید داشت و می‌توانید از میان نمونه‌های مدرن مانند کف‌پوش‌های موکت قابل شستشو و کف‌پوش جنس سنگ و …. طرح‌های روز را انتخاب کنید
در میان پوشش‌های بدنه آسانسور ورق استیل ضد خش به دلیل استحکام زیاد و ظاهر زیبا نسبت به ام دی اف و فرمیکا قیمت بالاتری دارد. البته در برخی مواقع به انتخاب افراد پوشش بدنه کابین با آیینه‌کاری طراحی و ساخته می‌شود. افراد متخصص آسانسور در هنگام انتخاب متریال برای تغییر اجزای کابین آسانسور مطابق با وزن کلی کابین و قدرت موتور بررسی های لازم را انجام می دهند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای