خروج اضطراری مسافرین مبحوس از کابین آسانسور

خروج اضطراری مسافرین مبحوس از کابین آسانسور

خروج اضطراری مسافرین: از کار افتادن آسانسور در حال حرکت دلایل مختلفی دارد یکی از شایع ترین آنها قطع برق سراسری می باشد. در این حالت باید مسافرین داخل آسانسور بصورت ایمن از داخل کابین آسانسور خارج شوند.

خروج اضطراری مسافرین

اگر چه این حالت یک وضعیت اضطراری نمی باشد و در اکثر اوقات باعث عصبانیت و دلهره در مسافرین آسانسور می شود . هر چقدر زمان گیر افتادن مسافر در آسانسور بیشتر باشد ممکن است بی تابی و تشویش هم بیشتر شود . در عملیات نجات باید از  وضعیت مسافرین آسانسور مطلع شد و مراحل بیرون آوردن مسافر را برای آنان توضیح داد.این کار باید توسط یک ادم وارد انجام شود کسی که قبلا در این مورد آموزش دیده باشد .

بیشتر بخوانید: تغییر اجزای کابین آسانسور

اگر در میان مسافرین آسانسور مثلا فرد آسیب دیده ای وجود داشت یا بطور مثال خانم بارداری حادثه دیده بود حتما باید از آتش نشانی کمک گرفت زیرا نحوه بیرون آوردن این افراد بسیار متفاوت می باشد. اگر کابین آسانسور در فاصله کمتر از 95 سانت با تراز طبقه متوقف شده باشد این حادثه عادی تلقی می شود و هیچگونه اضطرار خاصی جز ناآرامی مسافرین وجود ندارد.

روش خروج مسافرین از کابین آسانسور

در بعضی از حوادث هرچند کابین آسانسور به درب طبقه می رسد ولیکن بدلیل ایراد و گریپاژ درب ها با کلید سه گوش باز نمیشود .در صورتی که کف کابین آسانسور متوقف شده در داخل آن فاصله از بیش از 95 سانتی متر از بالا یا پایین کف طبقه واقع شده باشد در این صورت خروج مسافرین از کابین آسانسور بدلیل خظر سقوط به داخل چاهک یا برخورد با سقف و یا کف کابین ممنوع است.

لازم است حتما از طریق آزاد کردن ترمز موتور و چرخاندن فلکه و تراز کردن کابین با درب طبقه مسافرین آزاد شوند.

زیر درب طبقات و زیر کابین یک سینی وجود دارد که وظیفه آن جلوگیری از سقوط مسافر می باشد .از دیگر اهداف وجود سینی و کاربرد آن با پخی که به سمت داخل چاهک دارد ایجاد ایمنی برای سرویسکار است.در صورتی که سرویسکار با درب طبقه باز نسبت به احضار کابین آسانسور اقدام کند لبه پخی سینی سرویسکار را به عقب هل میدهد و مانع از صدمه دیدن سرویسکار می شود.

اگر کابین آسانسور در وضیعتی باشد که امکان جابجایی نداشته باشد باید با استفاده از یک نردبان کوتاه وارد کابین آسانسور گردد تا مسافرین بتوانند به راحتی از آسانسور خارج شوند.خروج اضطراری مسافرین

اگر شما بر حسب تصادف داخل کابین آسانسور گیر افتادید خونسردی خود را حفظ کنید و به هیچ عنوان به درب آسانسور فشار نیاورید  اگر میتوانید با موبایل یک نفر در ساختمان را آگاه کنید و یا با فشار دادن کلید زنگ بقیه را متوجه  وضعیت خود بکنید. داخل کابین آسانسور هیچ وقت کمبود هوا نخواهید داشت سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید تا نجات پیدا کنید.

برای دیدن گالری تصاویر به سایت استیل کاران مراجعه کنید .

با تشکر

بازسازی کابین آسانسور

تزئینات کابین آسانسور

نوسازی کابین آسانسور

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای