تغییر دکوراسیون کابین آسانسور

تغییر دکوراسیون کابین آسانسور

کابین آسانسور علاوه ‌بر کارایی اصلی است آن که جابجایی بار و سرنشینان بین طبقات مختلف است و در عین ایجاد احساس امنیت، باید زیبایی بصری هم داشته باشد و این امر به وسیله تغییر دکوراسیون کابین آسانسور در آسانسورهایی که قدیمی شده‌اند یا دچار فرسودگی و آسیب‌دیدگی شده‌اند لزوم بیشتری پیدا می‌کند.
اولین محیط‌ هایی که افراد بعد از ورود به ساختمان با آن مواجه می‌شوند علاوه‌ بر فضای لابی و محوطه ورودی ساختمان، فضای آسانسور است.

بنابراین خیلی مهم است که ظاهر داخل کابین آراسته باشد و به‌ عبارتی ظاهر کابین آسانسور جلوه‌ای از میزان مدرن بودن ساختمان را به نمایش می‌گذارد. به‌ همین دلیل کارفرمایان و پیمانکاران برای ساختمان‌های کاری، اداری و برج‌های مسکونی بهترین نوع کابین آسانسور مطابق با سبک و مدل ساختمان انتخاب می‌کنند.

چرا تغییر دکوراسیون کابین آسانسور لازم می شود؟

تغییر دکوراسیون کابین آسانسور

به‌ هرحال پس‌ از مدتی نمای مدرن و شیک آسانسور به ‌علت گذر زمان یا استفاده نامناسب اهالی ساختمان ظاهر ناخوشایندی پیدا می‌کند و نیاز به بازسازی دارد. این روزها تزئینات کابین آسانسور انواع کابین آسانسور چوبی، کابین ام دی اف، کابین آسانسور استیل را در بر می گیرد.
هر نوع تزئیناتی که برای زیباسازی کابین آسانسور به کار می رود در واقع به نوعی سلیقه شما را به نمایش می‌گذارد. هنگامی‌که برای تغییر دکوراسیون کابین آسانسور تصمیم می‌گیرید باید فضای خارجی آن را هم مدنظر قرار دهید.
نمای بیرونی آسانسور باید با معماری ساختمان همخوانی داشته باشد.

برای بازسازی کابین آسانسور باید مواردی نظیر کف‌پوش آسانسور، سقف آسانسور، پنل صفحه‌کلید که به بدنه گالوانیزه متصل است، دستگیره ها و آینه‌ها را در نظر بگیرید. تغییر قطعات داخل اتاقک در مواردی که آسیب‌دیده یا فرسوده شده اند بهترین گزینه برای نوسازی آن است.
بنابراین در مواقعی که کابین قدیمی شده یا ضربه‌خورده است نیاز به تعویض کل کابین نیست و می‌توان با هزینه‌های کمتر ظاهر داخلی آن را به ‌دلخواه تغییر داد تا سرنشینان علاوه ‌بر امنیت و استاندارد، آرامش را احساس کنند.

تغییر کف‌ پوش کابین آسانسور

کف‌پوش کابین بعد از بدنه داخلی آن اولین بخشی است که جلب توجه می‌کند بنابراین بهتر است در هنگام اعمال تغییرات، طراحی‌های خاصی با به‌کارگیری سنگ‌های گرانیتی، مرمر، معرق و انواعی از سنگ‌های مصنوعی به کار بگیرید. سنگ‌های گرانیتی یک ویژگی مهم دارند و آن استحکام و نسوز بودن است که موجب افزایش طول عمر کف‌پوش می‌شود.


پیش ‌از این‌که تغییرات آسانسور را اعمال کنید باید موارد زیر را در نظر بگیرید:


  •  طرح و نوع چیدمان فضا و رنگ متناسب با نوع سازه ساختمان و اجزای دیگر باشد.
    انتخاب جنس مناسب برای دکور که هم زیبایی بصری داشته باشد و هم مقاوم باشد.
    محاسبات وزنی برای در نظر گرفتن حفظ تعادل وزن آسانسور با توجه به متریال انتخابی

سقف و بدنه کابین آسانسور

سقف و بدنه کابین آسانسور هم از اجزای اصلی هستند که تزیینات آن‌ها تاثیر بسزایی در نمای کلی کابین دارد. برای پوشش بدنه کابین می‌توان از ورقه‌های استیل با رنگ‌های مختلف استفاده کرد. در پوشش سقف کابین هم کاربرد آینه‌کاری در سقف کاذب و نورپردازی با لامپ‌های فلورسنت و ال‌ای‌دی و لیزری می‌تواند ظاهر بسیار خوبی ایجاد کنند.
می‌توانید برای تغییر دکوراسیون کابین آسانسور از نورپردازی‌های خلاقانه برای انعکاس بیشتر نور و نمای بهتر آینه‌ها استفاده کنید.

صفحه‌کلید آسانسور

صفحه‌کلید آسانسور

این روزها پنل صفحه‌کلید آسانسور از عناصر اصلی تزئینات داخلی است که در انواع لمسی و دیجیتالی علاوه‌ بر کارایی راحت‌تر، ظاهر منحصربه‌فردی به کابین می‌دهد.

بیشتر بخوانید: تعمیرات بدنه کابین آسانسور

آینه‌ کاری ها

آینه کاری ها یکی از جذاب‌ترین و خاص‌ترین بخش‌های تزئینات هستند که در انواع مدل‌های براق، مات یا تراش‌دار در انواع آینه ساده و قدی بکار می‌روند. برای زیباسازی کابین آسانسور می توانید از طراحی های مختلفی استفاده کنید اما آینه ها مهم ترین المانهایی هستند که می توانند جذابیت خلق کنند.

انعکاس نورپردازی ال ای دی های سقفی و بدنه در آینه ها جلوه بی نظیری دارد.
آینه ها در آسانسور می توانند با طراحی المان یا لوگوی شرکت مکانی برای تبلیغات باشند.
در مورد منشا وجود آینه ها در کابین نظریات مختلفی وجود دارد اما یک مورد در همه آنها مشترک است و آن تاثیر عوامل روانشناختی و ارگونومیک است. وجود آینه به نوعی حواس افراد را پرت می کند تا دچار فوبیای ارتفاع یا ترس از سقوط آسانسور نشوند.
در نظر داشته باشید که آینه نباید خیلی ضخیم باشد زیرا وزن کلی کابین را بالا می‌برد

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای