تغییر دکوراسیون کابین آسانسور

تعمیرات بدنه کابین آسانسور

فرآیند بازسازی آسانسور می تواند شامل موارد مختلفی مانند تعمیرات فنی و موتوری یا مربوط به تزئینات و تعمیرات بدنه کابین آسانسور باشد. بازسازی کابین آسانسور معمولا در مواقعی انجام می شود که کابین در اثر استفاده زیاد یا نامناسب اهالی دچار آسیب شده باشد. مثلا کنده شدن کفپوش، شکستن پنل صفحه کلید، شکستن آینه یا ضربه و فرو رفتگی در پوشش بدنه کابین ایجاد شده باشد.
به هر حال تعمیرات کابین آسانسور شامل موارد زیر می شود:

تعویض پنل صفحه کلید طبقات
استیل کاری پوشش بدنه کابین آسانسور
بازسازی سقف و کف آسانسور و تعویض قطعات آن
نوسازی بخش های فرسوده
نصب پنل های استیل جایگزین داخل کابین
نصب روکش در آسانسور

هنگامی که برای تعمیرات بدنه کابین آسانسور تصمیم می گیرید جنس متریالی که در بازسازی استفاده می شود تاثیر زیادی در قیمت نهایی دارد. ممکن است گاهی از ام دی اف و فرمیکا به عنوان جایگزین استیل استفاده شود که قیمت نهایی مناسب تری دارد. بنابراین اگر به دنبال بازسازی ارزان آسانسور هستید می توانید این متریال را انتخاب کنید.
جدا از مسئله تعمیر و سرویس دوره ای که باید برای ایجاد امنیت و حفظ استانداردها انجام شود کابین آسانسور در مواقعی نیاز به ترمیم و بازسازی پیدا می کند. این پروسه باید حتما توسط افراد متخصص انجام شود. روند محاسبه قیمت بازسازی هم به سلیقه شما و نوع متریالی که انتخاب می کنید بستگی دارد.

چرا بازسازی کابین آسانسور اهمیت دارد؟

چرا بازسازی کابین آسانسور اهمیت دارد؟

همانطور که می دانید آسانسورها اولین جایگاه های ورودی ساختمان هستند و در دیدگاه میهمانان و افرادی که با هدف خاصی به ساختمان وارد می شوند بسیار تاثیر دارد. به ویژه اگر ساختمان مورد نظر تجاری یا اداری باشد اهمیت موضوع بیشتر می شود.

بنابراین زیبایی ظاهری و سالم بودن کابین آسانسور نه تنها از لحاظ استاندارد و ایمنی بلکه از نظر تاثیری که روی اهالی ساختمان و افراد تازه وارد دارد بسیار بااهمیت است.
در خیلی مواقع هم طراحی داخلی آسانسور خیلی قدیمی بوده و با سلیقه های امروزی جور نیستند. در چنین مواردی به جای فکر کردن به تعویض کل کابین می توانید گزینه تعمیرات بدنه آسانسور را مدنظر قرار دهید.
در روند بازسازی آسانسور ممکن است مشکل خیلی ساده باشد و با تعویض کفپوش و پنل های بدنه کاملا نوسازی شود اما در مواردی هم به دلیل قدیمی بودن آسانسور و شدت زیاد آسیب ها نیاز به تغییرات اساسی تری خواهد بود.

بیشتر بخوانید: تعمیر کابین آسانسور

همه این موارد در برآورد قیمت نهایی تاثیر گذار است. ممکن است بخواهید از بهترین متریال ورقه های استیل در بدنه آسانسور استفاده کنید که مقاومت بالا و ماندگاری زیادی به کابین می دهد. درضمن کابین های استیل نسبت به انواع دیگر زیبایی منحصربه فردی دارند.
طرح هایی از استیل مانند استیل میرور دودی، استیل میرور طلایی، استیل شامپاینی از نظر کیفیت و زیبایی بهترین انتخاب هستند.

کفپوش کابین آسانسور

با اینکه کاربرد سنگ با طرح های گرانیتی و معرق در بازسازی کف آسانسور جذابیت زیادی دارد اما می توانید برای کاهش هزینه ها از انواع ارزان قیمت تر سنگ ها استفاده کنید یا اینکه کفپوش های سنگ با طرح معرق استفاده کنید که در حال حاضر بسیار مرسوم شده است و یا از این موارد صرفنظر کرده و از ام دی اف و فرمیکا برای بدنه بهره ببرید. در مواقعی هم در ساختمان های عمومی مانند هتل ها و رستورانها از موکت های قابل شستشو استفاده می شود که هزینه بازسازی آسانسور را کاهش می دهد.

متریال کاربردی در تعمیرات بدنه کابین آسانسور

متریال کاربردی در تعمیرات بدنه کابین آسانسور

همان طور که اشاره شد این روزها پوشش بدنه آسانسور اغلب با کاربرد ورقه های استیل، ام دی اف و فرمیکا انجام می شود. مسلما به کارگیری استیل ضد خش با کیفیت، زیبایی و استحکام بالایی که دارد بیشتر از همه توصیه می شود.

گاهی موارد هم بنا به خواسته کارفرمایان و صاحبان ساختمان از آینه کاری هایی در بدنه کابین استفاده می شود که هزینه های آن به متراژ آینه کاربردی بستگی دارد.
سقف کابین آسانسور هم در پروسه تعمیرات بدنه کابین آسانسور ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد که در این صورت با استفاده از سقف کاذب، استیل و آینه اجرا می شود. در ضمن نورپردازی های متنوع با لامپ های ال ای دی و فلورسنت قابل اجراست. نوع و میزان نورپردازی از جمله عوامل تاثیر گذار در زیبایی کابین آسانسور است و بهتر است توجه ویِژه ای به آن داشته باشید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای