تعمیر کابین آسانسور

تعمیر کابین آسانسور

آیا تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که آسانسورهایی که روزی صد بار یا بیشتر افراد را بین طبقات ساختمان جابجا می‌کنند نیاز به تعمیرات دوره‌ای دارند؟ البته جدا از بحث تعمیر فنی آسانسور که در هنگام اختلالات و خرابی‌های دستگاه انجام می‌شود، تعمیر کابین آسانسور یکی از ضروریات در نگهداری سیستم بالابرهای صنعتی است که ممکن است کمتر به آن توجه شده باشد.

تعمیر کردن کابین آسانسور

تعمیر کردن کابین آسانسور

همان‌طور که همه بخش‌های ساختمان بعد از مدتی نیاز به بازسازی و تغییر ظاهر یا به‌عبارتی رنگ و لعاب دادن ظاهری دارند آسانسورها هم به دلیل مستهلک شدن کابین باید هرچند وقت یک‌بار بازبینی‌شده و قطعات فرسوده با انواع مدرن و نو جایگزین شود.
اگر کنجکاو شدید که بدانید چطور می‌شود کابین آسانسور را بازسازی کرد و ظاهر آن را تغییر داد؟ در ادامه با ما همراه باشید.
تجهیزات آسانسور به دلیل میزان استفاده زیاد و انتقال بار سنگین دچار فرسایش دوره‌ای می‌شوند حال اگر ایراداتی در نصب و کاربرد نادرست آسانسور توسط سرنشینان اتفاقی افتاده باشد قضیه بغرنج‌تر خواهد شد و ممکن است به تعمیرات اساسی و تعویض قطعات نیاز پیدا کند.

چرا باید برای بازسازی کابین آسانسور هزینه کنیم؟

اگر از خودتان سوال می‌کنید چرا باید هزینه‌های زیادی برای بازسازی کابین آسانسور بپردازید در پاسخ باید بگوییم که سرویس آسانسور مزایای زیادی دارد:
* بازسازی آسانسور به‌طور دوره‌ای باعث کاهش هزینه‌های تعمیرات موتور آسانسور می‌شود
*تعمیر کابین آسانسور علاوه ‌بر تاثیر بی‌نظیری که در ظاهر اتاقک ایجاد می‌کند، کاربرد آن را راحت‌تر و سریع‌تر خواهد کرد
* در هنگام بازسازی و تعمیر آسانسور می‌توان تمام قطعات و اجزاء فرسوده را با تجهیزات مدرن جایگزین کرد
* بعد از فرآیند تعمیر کابین آسانسور افراد با احساس امنیت بیشتری از آن استفاده می‌کنند درضمن حرکت کابین روان‌تر و سریع‌تر خواهد شد
* زمانی‌که برای بازسازی کابین اقدام می‌کنید می‌توانید امکانات تازه‌ای مانند آینه‌های جانبی، برق اضطراری یا چراغ‌های روشنایی تزیینی و …. را به تجهیزات آسانسور بیفزایید.

این امر نه‌تنها باعث مجهزتر شدن آسانسور می‌شود بلکه تاثیر زیادی در دیدگاه افراد از ساختمان مسکونی یا تجاری اداری شما خواهد داشت
* تعمیر و بازسازی آسانسور باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه برق می‌شود که درنهایت هزینه‌های شارژ ماهانه کمتر را به همراه دارد


برای تعمیر کابین آسانسور چه اقداماتی انجام می‌شود؟


برای این‌که تغییر ظاهری قابل‌توجهی در کابین آسانسور ایجاد شود متخصصان در تعمیر کابین اقدامات زیر را پیگیری می‌کنند:

تعویض و بازسازی سقف کابین

بازسازی سقف کابین تاثیر زیادی در نمای آن دارد. برای این کار می‌توان از آینه سقف کاذب یا ورقه‌های استیل بهره برد.

تعویض کف‌پوش کابین

یکی از اساسی‌ترین کارهایی که در حین بازسازی انجام می‌شود انتخاب کف‌پوش مناسب برای جایگزینی کف‌پوش فرسوده و قدیمی است. این کف‌پوش را می‌توان از انواع سنگ‌های گرانیتی با طرح معرق انتخاب کرد. مزیت سنگ‌ها تمیز کردن راحت تر آن‌هاست اما انواعی از موکت‌های قابل شست‌وشو هم برای کف‌پوش کابین آسانسور به کار می‌رود.

بیشتر بخوانید: قیمت نوسازی کابین

نور پردازی فضای داخلی

یکی از فاکتورهایی که تاثیر شگفت‌انگیزی در زیبایی ظاهری کابین آسانسور دارد نحوه نورپردازی فضاست. اگر پوشش سقف کاذب به کار ببرید می‌توانید با به‌کارگیری لامپ‌های LED و فلورسنت نورپردازی داخلی شکیل ایجاد کنید.

تعمیر صفحه‌ کلید آسانسور

تعمیر صفحه‌ کلید آسانسور

از آنجایی‌که پنل های صفحه‌ کلید روزانه تعداد بارهای زیادی استفاده می‌شوند زودتر دچار فرسودگی و خرابی خواهند شد در این مواقع می‌توانید صفحه‌کلید مخدوش و قدیمی را با صفحه‌ کلید معمولی یا انواع پیشرفته و دیجیتال نوسازی کنید. صفحه‌کلید دیجیتال به علت وجود چراغ‌های نشانگر زیبایی خاصی به کابین می‌دهد.

آینه کاری های تزئینی کابین آسانسور

اگر آینه های به کار رفته در کابین پس از مدتی استفاده مخدوش و شکسته شده یا حالت مات به خود گرفته است می توانید آنها را با آینه های جدید با تراشکاری حاشیه در مدل های مختلف مدرن جایگزین کنید. حتما شما هم تایید می کنید که آینه های زیاد در کابین آسانسورتاثیر عجیبی در زیبایی ظاهری و پراکنش نور دارند. بنابراین حتی اگر در استفاده از آینه ها در بدنه کابین افراط کنید باز هم جلوه ظاهری بدی پیدا نمی کند. حتی می توانید برای پوشش سقف کابین هم به جای ورقه استیل از آینه استفاده کنید. این آینه های سقفی به دلیل ایجاد خطای دید جلوه ظاهری زیبایی دارند. در حال حاضر امکان حک کردن لوگو، آرم یا طرح خاص تبلیغاتی روی آینه های کابین آسانسور وجود دارد.
همانطور که متوجه شدید تعمیر کابین آسانسور می تواند تاثیر زیادی در ظاهر شیک و منحصر بفرد آن داشته باشد پس صرف هزینه های بازسازی در این زمینه نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای