هشدارهای ایمنی به مسافرین در هنگام استفاده از تزئينات كابين آسانسور

 

                           هشدارهاى ايمنى به مسافرين در هنگام استفاده از تزئينات كابين آسانسور

بدون شک یکی راهکارهای کاهش حوادث استفاده صحیح از آسانسور توسط مسافرین آن می باشد.

در اینجا به چند مورد از آنها اشاره میکنیم:

1-استفاده درست و اصولی از آسانسور طبق دستورالعمل شرکت سازنده ضمن امنیت خود موجب کاهش هزینه های نگهداری آسانسور می شود.

از تکرار فشار به شستی های احضار آسانسور خودداری کنید.

متناسب با جهت حرکت تزئينات کابین آسانسور شستی مورد نظر را فشار دهید.

به علائم خارج از سرویس بودن و یا تحت سرویس بودن آسانسور توجه کنید.

2-هنگامی که از نقص و عدم کارایی آسانسور مطلع شدید راسا نسبت به رفع ایراد اقدام نکنید هر چند به مسائل فنی آگاهی داشته باشید . ممکن است در اثر برق گرفتگی مجروح شوید و یا حتی به قطعات سالم آسانسور نیز آسیب بزنید.در اسرع وقت با سرویس کار خود تماس بگیرید در بعضی از ساختمان ها دیده می شود حتی سرایدارها هم تعمیرات آسانسور انجام میدهند که در صورت بروز حادثه حتما مدیر ساختمان مورد بازخواست قرار میگیرد.

3- از بازکردن درب های اضطراری و بازرسی چاه در هنگام حرکت بازسازى کابین آسانسور خودداری کنید تا باعث توقف کابین بین طبقات نشود.

در صورت نیاز به باز کردن درب های اضطراری و بازرسی باید توسط افراد با صلاحیت و آموزش دیده صورت پذیرد. با این عمل احتمال  سقوط به داخل چاه با حبس شدن مسافرین داخل بازسازى  کابین آسانسور در بین طبقات وجود دارد.

4- در صورت افتادن شیئی به داخل چاهک آسانسور راسا برای خارج کردن آن تلاشی برای باز کردن درب طبقه و ورود به داخل چاه نکنید زیرا احتمال سقوط و داخا چاه آسانسور و مجروح شدن وجود دارد اگر به طور مثال دسته کلید شما به داخل چاهک افتاده و حتما بیرون در آورده شود سعی کنید از کسی که اطلاع بیشتری در مورد کارکرد آسانسور دارد استفاده کنید.

5-در زمان حبس شدن در بازسازى کابین آسانسور از مسافرین بخواهید آرام باشند و منتظر امدادگران باشند مسافرین ممکن است در موقع خرابی آسانسور مضطرب شوند . از آنها بخواهید خونسردی خود را حفظ کنند از تمام شدن هوا در نوسازى کابین آسانسور نهراسید حتی در صورت خرابی فن کابین هوا جریان دارد.از بازکردن درب آسانسور خودداری کنید.

6- به کودکان خود طریقه صحیح استفاده از آسانسور را بیاموزید.

7-از قرار دادن هر گونه اشیا و اسباب جلوی درب های ورودی  آسانسور در طبقات خودداری کنید.

زیرا در مواقع اضطراری این اسباب ممکن است مانع خرابی درب شوند.

8- در صورت نفوذ آب در مواقع بارندگی شدید به داخل آسانسور در محوطه باز سریعا آسانسور را خاموش کنید . احتمال حادثه در این موقع بسیار زیاد است و برای راه اندازی مجدد با سرویس کار آسانسور خود تماس بگیرید.

9-در موقع نظافت تزئينات کابین آسانسور از ریختن آب در اطراف درب طبقات و داخل کابین آسانسور خودداری کنید زیرا با این کار هم به تزئینات کابین آسانسور آسیب میزنید و هم امکان نفوذ آب به داخل چاهک وجوذ دارد.

10-اگر چراغ داخل کابین آسانسور سوخت خودتان اقدام به باز کردن سقف کابین آسانسور و تعویض لامپ نکنید بسیاری از سیم های برق مثل هواکش -زنگ-لامپ زیر سقف قرار دارند و خطر برق گرفتگی وجود دارد .

11-در زمان زلزله از آسانسور استفاده نکنید در صورتی که در داخل کابین آسانسور هستید در نزدیکترین طبقه از آسانسور پیاده شوید.

12- هنگام اتش سوزی استفاده از آسانسور ممنوع است زیرا در موقع آتش سوزی چاهک آسانسور مانند دالان هوا عمل میکند و استنشاق دود و گازهای سمی باعث خفگی میشود.

13-تلاش برای باز نگه داشتن درب آسانسور باعث آسیب رساندن به درب میشود.

14-تا زمانی که کابین آسانسور به طور کامل در تراز طبقه مربوطه نرسیده درب آسانسور را نکشید.

15-خانم ها در موقع سوار شدن به بازسازى کابین آسانسور باید مراقب چادر مانتو و یا پالتوی خود باشند که به درب آسانسور گیر نکند

16- از حضور بچه های زیر 12 سال در کابین بدون همراه ممانعت کنید.

17- در موقع حرکت آسانسور از تکیه دادن به درب آسانسور خودداری کنید .

18-در داخل نوسازى کابین آسانسور نباید سیگار بکشید. دوربین مدار بسته

19-قبل از سوار شدن به تزئينات کابین آسانسور از وجود آن در سر طبقه مطمئن شوید و هیچگاه با عجله وارد کابین نشوید یکی از دلایل وجود ائینه در تزئینات کابین آسانسور همین مسئله می باشد که شما با بازشدن درب تصویر خود را در ائینه ببینید و از وجود کابین در آن طبقه مطمئن شوید.

20-در موقع پیاده شدن از آسانسور از توقف آن در تراز طبقه مطمئن شوید در بعضی از موارد کابین بالا یا پایین تر از تراز طبقه قرار میگیرد و این امر میتواند حادثه افرین بشودو.

21-اگر از صندلی چرخدار استفاده میکنید در موقع سوار و پیاده شدن از تزئينات کابین آسانسور با حداکثر سرعت حرکت کنید و در هنگام سوار شدن وضعیت آن را در حالت ترمز قرار بدهید .توجه داشته باشید در سوار وپیاده شدن اولویت با افراد معلول است .

22- قبل از ورود به کابین آسانسور از وجود فضای کافی مطمئن شوید و در استفاده از آسانسور به ظرفیت تزئينات کابین آسانسور دقت کنید و از سوار شدن بیش از حد مجاز خودداری کنید ورود افراد بیش از ظرفیت باعث خرابی و احتمال سقوط دارد.

                              کابین آسانسور

ارتفاع مفید کابین اسانسور بین 2 تا 2/10 میباشد اکثر کابین ها 220 ارتفاع دارند که با نصب سقف که در تزئینات کابین آسانسور جدبد از سقف های استیل استفاده میشود ارتفاع مفید بین 2 تا 2/10 میشود.

سطح مفید داخل بازسازى کابین آسانسور باید از دیواره به دیواره اندازه گیری شود تزئینات کابین  و دستگیره حساب نمیشود.

در مساحت سطح کابین هر سطح قابل دسترسی در قسمت ورودی حتی با ارتفاع کمتر از یک متر وقتی که درب کابین بسته باشد. <ظرقیت کابین را مساحت کف در دسترس تعیین  میکند این محاسبه یه جدول دارد که در زیر به بعضی از ابعاد اشاره میکنیم.

80/80 سانت برای کابین 4 نفره

100/100 برای کابین 5 نفره

120/120 برای کابین 6 نفره

150/150 برای کابین 8 نفره

 

 

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای