قسمت های مختلف کابین آسانسور

قسمت های مختلف کابین آسانسور

اجزای کابین آسانسور: همان طور که می دانید آسانسورها ماشین های مکانیکی هستند که کاربرد بسیار زیادی دارند. به همین علت در ساختمان های مسکونی و تجاری و اداری استفاده می شوند.

قسمت های مختلف آسانسور شامل کابین آسانسور و ریل آسانسور می باشد. کابین آسانسور یکی از مهمترین قطعات آن کابین است که کاربرد وسیعی دارد. انواع کابین آسانسور به دسته های متفاوتی تقسیم بندی می شوند و بر اساس متریال هایی که در تولید آن به کار می روند، کاربردهای متفاوتی دارند.

علاوه بر این قیمت شان هم با یکدیگر متفاوت است. به این قسمت آسانسور اتاقک یا کابین می گویند در واقع یک محفظه ای است که برای جابجایی و یا باربری در بین طبقات استفاده می شود. بازسازی کابین آسانسور شامل وزنه تعادل و کفشک و یوک کابین می باشد.

مقایسه انواع تجهیزات آسانسور

مقایسه انواع تجهیزات آسانسور

یکی دیگر از تجهیزات آسانسور ریل آسانسور است. این قطعه به تعادل کابین آسانسور کمک بسیار زیادی می کند. علاوه بر این از نوسانات افقی در هنگام حرکت کابین جلوگیری می کند. یکی دیگر از اجزای کابین آسانسور درب آن و درب طبقات است. در واقع درب کابین آسانسور یکی از مهمترین اجزای کابین آسانسور به حساب می آید که به چند صورت اتوبوسی و آکاردئونی و لولایی و باز شونده و از کنار جمع شونده تقسیم بندی می شوند.

این گونه از محصولات کاملا استاندارد هستند و در جنس ها و طرح های متفاوت تولید شده اند. علاوه بر این باید بیان کنیم که درب طبقات آن یکی از اصلی ترین اجزای آسانسور به حساب می آید. این گونه از محصولات باید به صورت استاندارد تولید شده باشند. اما در مورد یکی دیگر از تجهیزات آسانسور باید بگوییم که موتور آسانسور یکی از مهمترین قطعات آن به حساب می آید و از طریق نیروی برق کار می کند و انواع متفاوتی دارد.

نحوه حرکت کابین آسانسور 

نحوه حرکت کابین آسانسور به این صورت است که اجزای کابین آسانسور به وسیله نیروی برقی کار می کنند  علاوه بر این باید ذکر که این قسمت از آسانسور به وسیله اجزای کابین آسانسور که شامل کفشک ها می باشند طراحی شده است.

در واقع کابین آسانسور بر روی ریل ها حرکت می کند. زیرا ریل وظیفه نگه داشتن کابین آسانسور در زمانی دارد که کابین آسانسور از حرکت ایستاده است را دارد. به همین جهت یک قطعه ایمنی به حساب می آید. علاوه بر این باید بیان کنیم ریل های آسانسور انواع متفاوتی دارند و ابعاد آن ها مختلف است.

البته شاخه های ریل معمولاً ۵ متری هستند. همانطور که مشاهده کردید ریل ها در آسانسور یکی از مهمترین اجزای کابین آسانسور به حساب می آیند. زیرا نقش بسیار زیادی در ایمنی آسانسور دارند. اما در واقع آنچه که باعث حرکت کابین آسانسور می شود، موتور آسانسور است.

کدام قطعات آسانسور در ایمنی موثر هستند؟

قطعاتی در آسانسور وجود دارد که باعث ایجاد ایمنی آسانسور می شوند. در واقع این قطعات در حفظ امنیت مصرف کنندگان از آسانسور نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند. مثلاً پاراشوت که نام دیگر آن ترمز ایمنی است، یکی از مهمترین قطعاتی است که برای بالا بردن ایمنی آسانسور ها استفاده می شود.

این گونه از قطعات زمانی شروع به کار می کنند که سرعت به طور آسانسور غیر استاندارد بالارود. در این مرحله قطعه پاراشوت به همراه گاورنر وارد عمل می شوند. علاوه بر این باید بیان کنیم که گاورنر آسانسور یکی دیگر از قطعاتی است که در ایمنی آسانسور موثر هستند. اما از دیگر قطعات ایمنی آسانسور ضربه گیر و تراول کابل هستند.

در واقع ضرب گیر یکی از مهمترین قطعات آسانسور می باشد که نام دیگر آن بافر است. محل قرار گیری بافر در چاهک آسانسور است. در واقع زمانی که قطعاتی مانند پاراشوت و گاورنر نتوانستند کابین را نگه دارند آخرین سیستم ایمنی بافر می باشد.

سخن پایانی

آسانسور یک ماشین مکانیکی است که به وسیله انرژی برقی کار می کند. از این محصولات در ساختمان های مسکونی اداری و تجاری استفاده می کنند و اجزای آن به دسته های متفاوتی تقسیم بندی می شوند. یکی از مهمترین اجزای آسانسور کابین آسانسور است که انواع متفاوتی دارد و با استفاده از متریال های متفاوتی تولید می شود.

علاوه بر این باید بیان کنیم که یکی از تجهیزات مهم آسانسور ریل آسانسور است که وظیفه آن حفظ تعادل کابین آسانسور می باشد. علاوه بر این باید بیان کنیم که قطعاتی که باعث حفظ ایمنی آسانسور می شوند شامل پاراشوت و گاورنر و با فر می باشند. این قطعات کاربرد بسیار زیادی دارند و وجود آنها در آسانسور الزامی است.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای