دلایل بازسازی کابین آسانسور

دلایل بازسازی کابین آسانسور

دلایل بازسازی کابین آسانسور، بسیار زیاد است به عنوان مثال اگر در آپارتمان خود و در آسانسور نشانه هایی که اشاره می کنیم را مشاهده کردید باید کابین آسانسور خود را بازسازی کنید. یکی از علت های بازسازی کابین آسانسور، سرعت است.

اگر سرعت رفت و آمد آسانسور شما بسیار پایین است و شما برای استفاده از آسانسور باید مدت زمان زیادی منتظر بمانید بهتر است آن را بازسازی کنید. بعضی اوقات افراد و ساکنان آپارتمان از سرعت حرکت و توقف آسانسور ناراضی هستند و هنگام استفاده از آسانسور اساس ناراحتی و ناامنی می کنند.

در بعضی مواقع نیز سر و صداهای غیرعادی از آسانسور بلند می شود یا اسانسور تکان های شدیدی می خورد در این صورت افراد استرس و ترس استفاده از آسانسور را دارند. گاهی اوقات نیز آسانسور به صورت اتومات و خود به خودی خاموش می شود و بعد از گذشت مدتی دوباره روشن شده و شروع به کار می کند. اگر از تاریخ نصب آسانسور شما بیش از ده سال گذشته بهتر است آن را تعمیر و بازسازی کنید که دچار چنین مشکلاتی نشود.

کارهای مهم در تعمیر آسانسور

کارهای مهم در تعمیر آسانسور

دلایل بازسازی کابین آسانسور: همان طور که در قسمت علت های بازسازی کابین آسانسور اشاره کردیم ، بعد از گذشت چند سال آسانسور باید تعمیر و بازسازی شود. از جمله کارهایی که برای بازسازی آسانسور انجام می دهند می توان به کف پوش کردن کابین آسانسور اشاره کرد.

برای کفپوش کردن ابتدا زیر سازی انجام شده و در نهایت یک پوشش مناسب و با کیفیت را در کف آسانسور نصب می کنند. برای کفپوش کردن آسانسور از انواع سنگ ها با طراحی مختلف استفاده می کنند. البته در بعضی مواقع استفاده از موکت های قابل نیز شستشو دیده شده است.

دومین کار مهم در تعمیر آسانسور تعویض و نوسازی کابین است. از مهمترین کارهایی که برای بازسازی آسانسور انجام می دهند نوسازی سقف کابین می باشد. برای نوسازی آسانسور از ورقه های مختلف مانند استیل و آینه یا حتی سقف کاذب استفاده می کنند. سومین کار مهم نور پردازی فضای داخلی می باشد برای این کار از لامپ های فلورسنت و ال ای دی استفاده می کنند.

انواع کابین آسانسور

یکی از انواع کابین آسانسور کابین شیشه ای است. دیوارهای این نوع کابین، با استفاده از شیشه های مخصوص که استانداردهای لازم را دارند ساخته شده است. البته این نوع کابین ها با توجه به اینکه در چه مکان است می شوند می تواند یک یا دو تا از دیواره های آن شیشه ای باشد.

در بعضی از مواقع درب آسانسور از جنس شیشه ساخته می شود. دومین نوع کابین آسانسور کابین آسانسور تمام استیل است. این نوع از کابین از محبوبترین کابین های آسانسور می باشد.

افرادی که شرایط استفاده از آسانسورهای شیشه ای را ندارند می توانند از آسانسورهای تمام استیل استفاده کنند. در این نو کابین تمام دیوارها و ورقه های که استفاده شده از جنس استیل بوده در ظاهر زیبایی دارد. کف این نوع کابینت از کفپوش سنگ بوده و دارای مدل های مختلفی هستند.

مقایسه استیل بگیر و استیل نگیر

در مقایسه استیل بگیر و نگیر باید بگوییم که، استیل بگیر دارای لایه کروم نیست. این نوع استیل به دلیل نداشتن مقاومت در برابر خورندگی بعد از مدتی تغییر رنگ می دهد.

رنگ استیل نگیر بعد از مدت زمانی سیاه رنگ می شود. متاسفانه برخی افراد برای افراد وجود دارند که برای کسب سود بیشتر در کابین آسانسور از این نوع استیل ها استفاده می کنند و مشتری به دلیل نداشتن اطلاعات کافی ضرر می کند. چرا که ظاهر استیل بگیر قابل تشخیص نبوده و کیفیت آن با استفاده مشخص می شود.

در این صورت کارفرما بعد از مدتی باید دوباره اقدام به تعویض تزئینات کابین خود کند. استیل نگیر کیفیت بالایی داشته و دارای لایه کروم است به همین دلیل در برابر خورندگی سطح مقاومت بالایی داشته و بعد از مدتی تغییر رنگ نمی دهد.

سخن پایانی

یکی از علت های بازسازی کابین آسانسور، کند بودن سرعت بالا و پایین رفتن کابین آسانسور است اگر سرعت رفت و آمد آسانسور بسیار کم است و باید برای آمدن آسانسور مدت زمان زیادی منتظر بمانید ، بهتر است آن را بازسازی کنید. از دیگر علت های بازسازی کابین آسانسور، شنیدن صدای غیر عادی است.

از مهم ترین علت های بازسازی کابین آسانسور می توان به خاموش شدن خود به خودی آسانسور اشاره کرد. از انواع کارهایی که برای بازسازی کابین آسانسور انجام می شود، می توان به کفپوش کردن کف آسانسور، تعویض و نوسازی کابین، نورپردازی فضای داخلی اشاره کرد. در مقایسه استیل بگیر و نگیر باید بگوییم که استیل بگیر دارای لایه کروم نبوده و سطح مقاومت پایداری در برابر خوردگی دارند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای