نحوه باز و بسته شدن درب کابین آسانسور

درب کابین آسانسور باعث میشود که مسافرین در کابین آسانسور احساس امنیت بکنند در بعضی از آسانسور های قدیمی نصب شده در سراسر ایران درب داخل کابین وجود نداشته است چون در آن زمان داشتن درب داخل جزو موارد استاندارد نبود به طور کلی استانداردی در این ضمینه وجود نداشت . اون آسانسورها یا به همان منوال قدیم به کار ادامه میدهند و یا مواردی برای محافظت از مسافرین آسانسور به آن اضافه کرده اند مواردی مانند چشم الکترونیک و یا درب های اتوبوسی که هر 2 مورد بودنشان بهتر از نبودشان می باشد. در این مقاله نگاهی می اندازیم به نحوه کار درب کابین آسانسور

درب کابین آسانسورهماهنگ با آسانسور کار میکند و در هنگام توقف کابین باز و بسته می شود خود دارای یک مکانیزم جدا با برد و موتور می باشد و بصورت کلی از تابلو فرمان دستور میگیرد درب اسانسور جنبه تزئینات کابین آسانسور هم دارد که امروزه با روکش استیل کردن آن به زیبایی دکوراسیون کابین آسانسور کمک زیادی میکند. عموما به علت کار زیاد درب کابین اسانسور بیشترین خرابی یک اسانسور مربوط به درب آن می باشد.و لازم است بیشتر از قطعات دیگر اسانسور مورد بازدید قرار بگیرد.تنظیم حرکت درب کابین بسیار حائز اهمیت بوده و به یک نیروی متخصص برای تنظیم آن احتیاج می باشد بعد از یک پروژه بازسازی کابین آسانسور و روکش استیل کردن درب تنظیم مجدد درب بسیار محم است زیرا اگر تنطیم درست انجام نشود درب ها به روی هم می سابند وبر روی استیل ها خط می افتد. سوالی که برای بیشتر کارفرما ها به وجود می اید این است که آیا استیل کردن درب آسانسور باعث سنگینی درب و اختلال در حرکت نمیشود؟در جواب باید یادآوری نمود که روکش استیل وزن زیادی بر روی درب تحمیل نمیکند و همانقدری که وزن اضافه میشود باعث بهبود حرکت درب کابین آسانسور میگردد.اتصال نیروی محرکه به قاب سر درب کابین آسانسور . سستی و لقی و یا فرسودگی قطعات آن میتواند در عملکرد آن تاثیر منفی بگذارد.خیلی از خرابی ها و عدم پاسخگویی ها به احضار کابین آسانسور و خرابی آسانسور مربوط به سیستم سر درب کابین و یا نیروی محرکه آن شامل تسمه -مکانیزم قفل. اهرمها و میکروسوییچ ها و سایر قطعات آن می باشد.مکانیزم سر درب کابین آسانسور در درب های کشویی <تلسکوپی و سانترال> چهار دسته کلی را شامل می شود:

1- سر درب کابین با نیروی محرکه 3 فاز

2-سر درب کابین با نیروی محرکه تک فاز

3-سر درب کابین با نیروی محرکه با کنترل قطعات الکترونیکی 2 سرعته

4- سر درب کابین آسانسور با نیروی محرکه با قطعات الکترونیکی و برد 3vfبصورت هوشمند

نیروی سر درب کابین با نیروی محرکه 3 فاز و تک فاز مکانیزم سر درب بصورت میکانیکی می باشد و توسط اهرم و یا تسمه درب کابین به حرکت در می اید و باز وبسته می شود تغییر سرعت در نیروی محرکه الکترونیکی 2 سرعته توسط 2 عدد از سوییچ ها ی دور انداز در ابتدا و انهای مسیر درب کنترل میگردد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای