نحوه عملکرد مکانیزم درب کابین آسانسور

نحوه عملکرد مکانیزم درب کابین آسانسور بعد از یک پروژه بازسازی

در این مقاله نگاهی میکنیم به نحوه عملکرد مکانیزم درب کابین آسانسور بعد از یک پروژه بازسازی و رفع ایرادهای احتمالی.

نحوه عملکرد مکانیزم درب کابین آسانسور

درب کابین آسانسور باعث ایجاد آرامش و حس امنیت به مسافر میدهد و هماهنگ با حرکت و ایست کابین آسانسور کار میکند امروزه درب های آسانسور میتواند خود جزئی از دکوراسیون آسانسور باشد درب آسانسور موقع خرید رنگ استاتیک می باشد در یک دکور استیل می توان از استیل میرور <آئینه ای>برای درب استفاده نمود این کار باعث میشود درب آسانسور تبدیل به یک آئینه شود این کار یک خطای دید ایجاد میکند و کابین را در عمق بزرگتر نشان میدهد .

 

بیشتر بخوانید: بازسازی کابین آسانسور

استیل کردن یک درب کابین به علت حرکت زیاد و باز و بسته شدن مدام فوت و فن مخصوص بخود را دارد  شاید بسیاری از درب های مجموعه های مختلف را دیده باشید که خط وخش روی آن منظره زشتی را ایجاد کرده و استیل درب آسانسور بجای این که به زیبایی مجموعه کمک کند برعکس عمل کرده. طبق آمار بیشترین خرابی آسانسور مربوط به درب ها می باشد پس لازم است بعد از عملیات استیل کاری با صبر و حوصله زیاد نسبت به تنظیم مجدد آن اقدام نمود.

کنترل بعد از یک عملیات تزئینات کابین آسانسور:

لازم است فاصله لازم بین پنل های درب وفریم ها را بصورت چشمی کنترل شود باید این لته ها از هم فاصله داشته باشد حدود 6 میلی متر نحوه عملکرد صحیح باز و بسته شدن درب درب نباید لقی داشته باشد کفشک های هدایت کننده باید سالم و در سر جای خود باشند .درب مکانیزم های دیگری هم مانند موتور-تسمه- قرقره ها وجود دارند که باید بررسی شوند.

سیل<آستانه> درب کابین و طبقات:

یکی از مهمترین و تاثیر گذارترین قطعات در عملکرد صحیح درب ها سیل درب می باشد.سیل درب از جنس آلمینیوم آلیاژی می باشد و نباید دارای پوسیدگی و تاب باشد.ایراد در سیل درب باعث حرکت نامطلوب درب ها میشود. سیل درب از نظر پوسیدگی و زنگ زدگی و خوردگی باید کنترل شود باید کنترل شود سیل درب آسانسور در اثر کار درب و عبور بار سنگین از روی آن خم و تاب بر نداشته باشد و در محیط مرطوب مثل شمال کشور و جنوب نپوسیده باشد سیل درب نباید شل باشد و محل اتصال آنها به بدنه کابین آسانسور و روی دیواره چاه محکم باشد.

بطور کلی 3 مدل درب در بازار وجود دارد .

-درب لولایی

-درب اتوماتیک

-درب سانترال

استیل کردن هر کدام از این درب ها مراحل جداگانه و روش های مختلفی را دارد .

تزئینات کابین آسانسور

بازسازی کابین آسانسور

نوسازی کابین آسانسور

روکش درب آسانتسور

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای