ایمنی در یک پروژه بازسازی و تزئینات داخل کابین آسانسور

ایمنی در یک پروژه بازسازی و تزئینات داخل کابین آسانسور در این مقاله نگاهی میکنیم به ایمنی در یک پروژه بازسازی داخل کابین آسانسورامیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

ایمنی باید خواست درونی خود ما باشد و اصول آن باید توسط دست راست خود ما نوشته شده باشد.

این جمله بدان معناست تا زمانیکه خود شخص برای ایمنی و سلامتی خود اهمیت قائل نشود هر اقدامی در این خصوص بی نتیجه خواهد ماند. کار کردن بر روی کابین آسانسوراگر اصولی نباشد میتواند بسیار خطرناک باشد .

نکته محم:

تفاوت اینجاست که اگر شما در کار آسانسور ایمنی را رعایت نکنید امکان دارد هم به خود آسیب بزنید و هم برای دیگران خطر ایجاد کنید.

پیش از شروع یک پروژه نوسازی کابین آسانسور بعضی اقدامات الزامی می باشد.

باید پوشش مناسب داشته باشید “ لباس های گشاد و شل وول میتوانند خطر آفرین باشند“

تزئينات و بازسازى كابين آسانسور در محل
برای دیدن نمونه های بیشتر به سایت استیل کاران مراجعه نمایید.

یک پیمانکار بازسازی داخل کابین آسانسور باید دائمآ مواظب جابجایی تجهیزات و کابین آسانسور باشد.

یکی از مراحل بازسازی کابین آسانسور جداسازی سقف قدیمی ونصب سقف جدید می باشد در این مرحله از کار حتما باید 2 نفر حضور داشته باشند این یکی از مراحل کار می باشد که احتیاج است نفر بر روی سقف اصلی آسانسور قرار بگیرد . این کارمیتواند خطرناک باشد. روی سقف کابین آسانسور تعداد زیادی سیم وجود دارد ،درون این سیم ها برق با ولتاژهای متفاوت وجود دارد، <24ولت 110ولت 220ولت >

همان طورکه میدانید برق با ولتاژ بالا میتواند بلافاصله انسان را بکشد ، بنابر قوانین استاندارد در مورد آسانسورتمامی سیم ها باید در خرطومی فلزی قرار بگیرد ،ولی متاسفانه 80درصد آسانسور های فعال در ایران فاقد استاندارد هستند، حالا تصور کنید یکی از این سیم ها به هر دلیلی روی لبه تیز کابین آسانسور باشد و نفر پای خود را بر روی آن بگذارد، حتما این اتفاق فاجعه می افریند.همین اتفاق در سال 97 یک تزئینکار آسانسور را به کشتن داد.

قبل از اینکه بر روی سقف آسانسور پا بگذارید تجهیزات کافی بهمراه داشته باشید ،همراه داشتن دستکش الزامی است.قبل از پا گذاشتن بر روی سقف آسانسور با پشت چند نقطه از سقف را لمس کنید ، با دقت به مسیر سیم ها نگاه کنید مخصوصا قسمت فن کابین آسانسور چون معمولا فن با برق 220 ولت کار میکند.چراغ های تونلی نصب شده درچاهک را روشن کنید ، اگر این چراغ ها سوختن حتما چراغ قوه پر نور همراه داشته باشید.با همکار خود تعامل کافی داشته باشید تا در صورت بروز حادثه بتواند عملکرد مناسب داشته باشد .

اگر بر روی کابین آسانسور قرار گرفتید و بنا به هر دلیلی کابین آسانسور حرکت کرد دستپاچه نشوید بر روی کابین دکمه قرمز رنگی وجود دارد که به آن دکمه قارچی میگویند که با ضربه به سمت پایین کار میکند ،کار این دکمه قطع جریان برق 110 ولت در مسیر می باشد که با این زدن این دکمه آسانسور بلافاصله از حرکت باز می ایستد، اگر به هر دلیلی از جمله خراب بودن دکمه قارچی کابین آسانسور همچنان به حرکت ادامه داد،نگران نشوید وسط کابین قرار بگیرید بطوری که به حداقل ارتفاع بدن خود برسید ارتفاع چاهک آسانسور به صورتی طراحی شده که در بالا و پایین خود 160 سانت جان پناه دارد و شما حتی اگر به بالاترین طبقه برده شوید هرگز با سقف آسانسور برخورد نمیکنید.

با تشکر از مشاهده این مطلب

خدمات شرکت استیل کاران

تزئینات کابین آسانسور

بازسازی کابین آسانسور

ایمنی در یک پروژه بازسازی و تزئینات داخل کابین آسانسور

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای